NÅR DU HYRER OS TIL AT DESIGNE din NYE HJEMMESIDE

Vi er specialister i at designe virksomhedshjemmesider til mindre- og mellemstore virksomheder. Det kan vi også gøre for din virksomhed. Men hvordan foregår det? Hvad skal du gøre dig klart, inden vi går i gang? Hvad vil det koste? Hvor lang tid vil det tage? Og hvad får du for pengene? Lad os gennemgå webdesign-processen her.

Vi tilbyder unikt og skræddersyet webdesign til virksomheder, der ønsker at tage skridtet mod en stærk online tilstedeværelse. Alle vores hjemmesider designes specifikt ud fra markedsresearch, brugerdata og selvfølgelig dialog med dig og din virksomhed. 

Der langes ingen copy-paste-hjemmesider over desken her.

Hos os er du garanteret

Hvad skal du tænke over, inden vi designer din nye hjemmeside?

1. Hvorfor vil du gerne have en hjemmeside?

Hvad vil du gerne have, at brugerne skal bruge din firmahjemmeside til? Skal de fx købe et produkt? Skal de læse om virksomhedens services og da kontakte jer? Måske skal hjemmesiden blot bruges som en informationsside, hvor dine kunder kan finde svar på spørgsmål, så de ikke behøver kontakte jer? - Eller noget helt fjerde. Med andre ord, du skal beslutte dig for, hvad dit primære mål er med hjemmesiden.

2. Hvilke funktioner skal hjemmesiden have og hvad skal vi levere?

Hvad skal man som bruger kunne på hjemmesiden? Skal man fx kunne tilmelde sig et nyhedsbrev? Skal man kunne booke en aftale med virksomheden? Skal man kunne se og købe jeres produkter (altså i en webshop)? Har du specifikke designmæssige krav og ønsker? Kan du selv sørge for, at kunderne finder hjemmesiden og bruger den hensigtsmæssigt? - Eller skal vi stå for grafisk design, hjælpe jer med at blive fundet i Google Search via Search Engine Optimization (SEO) og sørge for, at brugerne gennemfører køb eller bliver til leads via Conversion Rate Optimization (CRO)?

3. Hvad er jeres budget?

Hvad er dit overordnede budget til webudviklingen? Hvad forventer du at få for dette budget, og er der nogle særlige omstændigheder omkring din økonomi, vi skal være opmærksomme på? Måske er du fx en grøn og bæredygtig virksomhed, som vi giver rabat til? Eller en non-profit med en god sag, som har brug for en ratebetalingsordning? - Vi er åbne for meget. Denne information bruger vi først og fremmest til at skræddersy vores webdesign-forslag til jeres situation på den bedst mulige måde - både økonomisk set og mht. sidens effektivitet.

Dine svar på disse tre spørgsmål vil således lægge grunden for vores videre samarbejde. 

Selvfølgelig kan vi sparre med jer om mulige svar på nogle af disse spørgsmål, men i sidste ende omhandler det grundlæggende omstændigheder, som I selv skal tage afgørende stilling til.

Vi vil typisk tage en samtale om alt dette per telefon eller via et videomøde, før vi planlægger et reelt opstartsmøde. Så kan vi nemlig bedre forberede os og udvikle nogle gode ideer, som vi da kan fremlægge for jer til opstartsmødet. 

På den måde sikrer vi også, at forventninger og muligheder er afstemt på forhånd, så der ikke kommer en masse administrative forstyrrelser i løbet af selve hjemmesidedesign-processen.

Vil du hellere tale med os personligt?

Vil du hellere tale med os i stedet for at læse om processen, så er du velkommen til at ringe til os på 30 27 79 04, eller bede om at blive ringet op her.

1. Vi holder et opstartsmøde og begynder skitseringen jeres nye hjemmeside

Det første skridt i samarbejdet mellem os om din nye hjemmeside er et indledende møde. Her fortæller du om, hvad du har gjort dig af tanker om din nye hjemmeside. Dvs. du fortæller mere eller mindre, hvad dit svar er til ovenstående tre punkter.  

Mødet kan foregå fysisk, hvor vi kommer ud til dig, eller det kan tages online.

Under mødet vil vi spørge ind til detaljer, som vi mener er vigtige i forbindelse med jeres ønsker, jeres virksomhed, målgruppe, forventninger og krav til det endelige produkt.

Vi vil også komme med relevante forslag, som vi mener, I bør overveje angående hjemmesiden.

Til slut opsummerer vi det hele, så vi er sikre på, at alle er enige om projektets form og omfang. 

Herefter aftaler en dato for opfølgende kontakt, som typisk enten vil være, når vi har nogle skitserede udkast klar, eller hvis der inden da opstår spørgsmål, der skal afklares.

Til slut vil vi i øvrigt aftale nærmere om pris og betaling for hjemmesiden samt underskrive en udspecificeret kontrakt ud fra det, vi har talt om til mødet.

Herefter går vi i design-mode, og jeres nye hjemmesiden er således officielt under opbygning.

2. I modtager vores skitser til den nye hjemmeside

Vi sender jeg en samling skitser til den nye hjemmeside. Det kan fx være i form af wireframes som vist nedenfor. Dvs. der er tale om en skitsering af, hvor det forskellige indhold (fx billeder, knapper og tekst) skal placeres samt størrelsesforhold, afstande, menuer, etc. 

Hvis der er noget, I ikke forstår eller er uenige i, så reviderer vi det selvfølgelig og fremsender en rettet version.

Når I har godkendt skitserne, aftaler vi et tidspunkt for næste møde, hvor vi typisk vil præsentere jer for en prototype af den nye hjemmeside.

3. I får adgang til en prototype af den nye hjemmeside

Vi giver jer adgang til en prototype-hjemmeside, hvor struktur, farver og layout efter vores mening er færdigt, selvom der selvfølgelig stadigvæk kan laves ændringer, hvis I har brug for det. 

Prototypen vil typisk ikke indeholde de korrekte tekster og billeder endnu. I stedet vil der være såkaldt Lorem-Ipsum-mumletekst og placeholderbilleder. 

Dette er udelukkende, fordi man som regel venter med at købe evt. stock-billeder og illustrationer, til man er sikker på, hvad man skal bruge, ligesom omfanget, typen og længden af tekster som regel først kan specificeres her. 

I prototypen vil I kunne navigere rundt i hjemmesidens forskellige sider, klikke på knapper og generelt danne jer et overblik over dens udtryk og funktioner.

Når I har godkendt prototypen, fortsætter vi til det afsluttende forløb, hvor de sidste ting bliver færdiggjort.

4. Færdiggørelsen af hjemmesiden

I denne afsluttende fase indfører vi de korrekte tekster, billeder og opsætter en masse tekniske ting og sager. Det vil som regel omfatte optimerende cache-foranstaltninger, der gør siden hurtigere og evt. indkoorporering af tredjepartsprogrammer (fx Mailchimp, Google Analytics, e-mail-opsætning, og lign.). 

Det vil også være her, at vi for alvor forbereder evt. søgemaskineoptimering (SEO), hvis I har aftalt dette med os. 

5. I får den funklende færdige hjemmeside overdraget

Det vi alle har ventet på. Den færdige hjemmeside overdrages til jer. Dvs. at vi sætter jer ind i, hvordan den kan opdateres med nyt indhold, hvad I skal være opmærksomme på fremover, og evt. muligheder for opfølgende optimering, der findes.

Alt efter, om I har aftalt med os, at I tager den videre her fra, eller at vi skal stå for vedligeholdelse, backup og evt. videre optimering, så vil I enten modtage en kort guide, så I selv kan ordne de vigtigste ting fremover, eller vi vil indgå en aftale om, hvordan vores samarbejde kan fortsætte her fra.

Under alle omstændigheder har i 12 måneders gratis support.

Vi kan nu drikke et glas champagne sammen sætte siden online! 🙂

Pris på udvikling af hjemmeside

Fra 6.995 kr.

(+moms)
Skal du have lavet en simpel hjemmeside til din virksomhed uden komplicerede funktioner, så kan du regne med en pris i den lave ende (og halv pris for grønne startups).

Hvis du brug for særlige funktioner (fx en blog, kalender), kan det selvfølgelig tilføjes.
Service: WordPress Hjemmesider

Lyder det interessant?

Rasmus Tue Jørgensen

Ejer af RTJ Web

Jeg er uddannet Cand.mag. i filosofi med speciale i virksomhedsetik og arbejder også i en erhvervsrettet tænketank, hvor jeg bl.a. rådgiver om iværksætteri og ejerskifte i virksomheder.

Kompetencer indenfor både webdesign, online markedsføring og erhvervsrådgivning er en god kombination, da det hjælper mig med at salgs-optimere de hjemmesider, jeg designer.

Bliv ringet op

Vi ringer almindeligvis indenfor én arbejdsdag.